- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 587
„Program dla szkół” to unijny program, polegający na dostarczaniu dzieciom owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. To kontynuacja dotychczasowych programów „Owoce
i warzywa w szkole” oraz „Mleko w szkole”. Ma on na celu promowanie zdrowego stylu życia oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat korzyści wynikających z regularnego spożywania mleka i produktów mlecznych.
W ramach tego programu do naszej szkoły dostarczono sztuczną krowę naturalnych rozmiarów, aby uczniowie mogli na własnej skórze przekonać się, jak wygląda proces dojenia i skąd pochodzi mleko, które później piją. Sztuczna krowa ma specjalne mechanizmy, które pozwalają na symulację procesu dojenia.
Dzieci, które miały okazję korzystać z tej atrakcji, były zachwycone taką możliwością. Była to dla nich nie tylko ciekawa zabawa, ale także lekcja edukacyjna, która pozwoliła im lepiej zrozumieć, skąd pochodzi mleko, jak wygląda proces jego produkcji.
Program "Mleko w szkole" cieszy się dużą popularnością wśród uczniów, ale także rodziców i nauczycieli, którzy doceniają wartość edukacyjną i zdrowotną, jaką niesie ze sobą regularne spożywanie mleka i produktów mlecznych.
Warto pamiętać, że mleko i produkty mleczne są bogatym źródłem składników odżywczych, takich jak białko, wapń, witamina D czy witaminy z grupy B. Spożywanie tych produktów w ramach zdrowej i zbilansowanej diety przyczynia się do prawidłowego rozwoju i wzrostu dzieci, a także wspiera utrzymanie dobrego stanu zdrowia w dorosłym życiu.
Barbara Mocia
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 757
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 826
21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.
Jest to doskonała okazja, aby wesprzeć nasze koleżanki oraz kolegów z dodatkowym 21 chromosomem – nakładając tego dnia kolorowe skarpetki nie do pary.
ZESPÓŁ DOWNA spowodowany jest jednym dodatkowym chromosomem przy 21 parze. To dlatego obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa właśnie 21 marca (chromosomy to część naszego DNA zawierająca informacje o naszych cechach).
GDY SPOTKASZ OSOBĘ Z ZESPOŁEM DOWNA:
- zachowuj się naturalnie i traktuj z należytym szacunkiem,
- możesz się przywitać i zainicjować sam rozmowę,
- możesz zaproponować pomoc,
- możesz zaproponować wspólną aktywność, czy zabawę,
- bądź koleżeński, uprzejmy i empatyczny.
WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI!
Dzieci z Zespołem Downa są takie same, jak i my.
Zasługują na szacunek i na wsparcie. Mają takie same potrzeby oraz chęci do zabawy jak ich rówieśnicy. Czasami potrzebują nieco więcej wsparcia i czasu ze strony opiekunów, nauczycieli ale również i ze strony kolegów i koleżanek.
WYSTĘPOWANIE.
Występowanie Zespołu Downa jest niezależne od klimatu, czy kraju w którym żyjemy, rasy, kultury, czy warunków w jakich żyjemy.
W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z dodatkowym 21 chromosomem.
Na 1000 dzieci 1 rodzi się z Zespołem Downa.
WESPRZYJ RAZEM Z NAMI 21 MARCA OSOBY Z ZESPOŁEM DOWNA I UBIERZ TAK JAK MY KOLOROWE SKARPETKI NIE DO PARY!
Sandra Polywka-Nicze
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 430
21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.
Jest to doskonała okazja, aby wesprzeć nasze koleżanki oraz kolegów z dodatkowym 21 chromosomem – nakładając tego dnia kolorowe skarpetki nie do pary.
ZESPÓŁ DOWNA spowodowany jest jednym dodatkowym chromosomem przy 21 parze. To dlatego obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa właśnie 21 marca (chromosomy to część naszego DNA zawierająca informacje o naszych cechach).
GDY SPOTKASZ OSOBĘ Z ZESPOŁEM DOWNA:
- zachowuj się naturalnie i traktuj z należytym szacunkiem,
- możesz się przywitać i zainicjować sam rozmowę,
- możesz zaproponować pomoc,
- możesz zaproponować wspólną aktywność, czy zabawę,
- bądź koleżeński, uprzejmy i empatyczny.
WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI!
Dzieci z Zespołem Downa są takie same, jak i my.
Zasługują na szacunek i na wsparcie. Mają takie same potrzeby oraz chęci do zabawy jak ich rówieśnicy. Czasami potrzebują nieco więcej wsparcia i czasu ze strony opiekunów, nauczycieli ale również i ze strony kolegów i koleżanek.
WYSTĘPOWANIE.
Występowanie Zespołu Downa jest niezależne od klimatu, czy kraju w którym żyjemy, rasy, kultury, czy warunków w jakich żyjemy.
W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z dodatkowym 21 chromosomem.
Na 1000 dzieci 1 rodzi się z Zespołem Downa.
WESPRZYJ RAZEM Z NAMI 21 MARCA OSOBY Z ZESPOŁEM DOWNA I UBIERZ TAK JAK MY KOLOROWE SKARPETKI NIE DO PARY!
Sandra Polywka-Nicze
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 607
W grudniu uczniowie z klas 1-4 brali udział w etapie gminnym Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego. Prace plastyczne przedstawiały strażaków podczas akcji ratowniczo-gaśniczych.
3 marca w Gminnym Ośrodku Kultury w Gogolinie odbyło się podsumowanie etapu gminnego. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni. Warto nadmienić, że prace pięciu naszych uczniów zostały wyróżnione i zakwalifikowane do kolejnego etapu. Nagrodzeni uczniowie to: Hanna Haliniak, Michał Koteluk, Franciszek Pierskała i Staś Misiowiec z kl. 1b oraz Tobiasz Mateja z kl. 4a.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Katarzyna Kubiczek
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 676
25 lutego odbył się w Myślenicach Ogólnopolski Walentynkowy Turniej w Gimnastyce Artystycznej. Nasza uczennica, Małgosia Lubasińska zajęła podczas tego Turnieju I miejsce w swojej kategorii wiekowej.
Małgosi i jej Rodzicom serdecznie gratulujemy zwycięstwa.
B. Konieczna
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 833
W I półroczu uczniowie kl. 5a, 7 i 8b w czasie przygotowywania się do omawiania lektur w szkole oraz w czasie pracy z nimi na lekcji mieli możliwość kreatywnie „się wyszaleć”. Wyraźnie się przy tym dobrze bawili i co najważniejsze – utrwalali treść tekstów obowiązkowych.
Klasa 5a przygotowała w grupach gry planszowe oparte o treść książki „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”. Zrobili to z ogromnym zaangażowaniem. Powstały w ten sposób piękne plansze do gier i karty. Oczywiście, wykorzystując przygotowane materiały, mogli później w nie zagrać.
Z kolei siódmoklasiści przed omawianiem dramatów A. Mickiewicza i J. Słowackiego: II cz. „Dziadów” oraz „Balladyny” przygotowali w domu małe karteczki z symbolami, grafikami i słowami-kluczami nawiązującymi do treści obu tekstów. Niejednokrotnie zaskoczyła mnie ich inwencja twórcza oraz umiejętności plastyczne. Ponadto mogli na chwilę wczuć się w bohaterów tych dramatów, przedstawiając w przebraniach i przepięknych maskach krótkie monologi na swój temat. Na uwagę zasługują także słuchowiska oparte o II cz. „Dziadów”, które chętni uczniowie nagrali w domu i przedstawili w klasie oraz maski żałobne.
Natomiast najstarsi uczniowie – kl. 8b – wykonali kolaże będące streszczeniem „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza. Pomysły na wykonanie tego zadania były różnorodne – każdy jednak warty uwagi. Pojawiły się zdjęcia, ikonki, grafiki, rysunki... Znowuż na podstawie „Latarnika” H. Sienkiewicza przygotowali mapy świata z miejscami, w których przebywał główny bohater tej noweli.
Wybrane prace można podziwiać poniżej. Zachęcam, bo naprawdę warto. Uczniowie wykonali je wzorcowo :-)
Anna Wiora
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2022/2023
- Odsłony: 800
7 lutego już po raz kolejny obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu, który został ustanowiony w 2004 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej. W ramach tego wydarzenia uczniowie naszej szkoły wykonali prezentacje multimedialne oraz plakaty przedstawiające zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Dodatkowo na lekcjach informatyki zostały wyświetlone filmy edukacyjne, które przedstawiały ważne zagadnienia związane z prawidłowym poruszaniem się po świecie wirtualnym oraz filmy wyjaśniające pojęcie cyberprzemocy.
Monika Popiel
Stanisława Szewczyk